Szanowni Cieszyniocy,
Drodzy Działacze, Kochani Aktywiści,
Wszyscy którym dobro marki Cieszyn leży na sercu!
Kilka lat temu rozpoczęliśmy naszą cieszyńską przygodę w aktywność otwierając pierwszy w mieście hostel (3 Bros’). Co oczywiste, początkowe działania skierowaliśmy w obszar turystyki. Szybko zrozumieliśmy, że wizja proponowana przez wydział promocji i turystyki miasta jest niesatysfakcjonująca i zupełnie rozbieżna z naszymi oczekiwaniami, postanowiliśmy więc działać na własną rękę. Z początku trochę po omacku, z pewnością jednak spontanicznie i z werwą. Jednym z wielu pomysłów, który wykluł się wtedy w naszych głowach, jest hashtag #Cieszynlove.
Drodzy Działacze, Kochani Aktywiści,
Wszyscy którym dobro marki Cieszyn leży na sercu!
Kilka lat temu rozpoczęliśmy naszą cieszyńską przygodę w aktywność otwierając pierwszy w mieście hostel (3 Bros’). Co oczywiste, początkowe działania skierowaliśmy w obszar turystyki. Szybko zrozumieliśmy, że wizja proponowana przez wydział promocji i turystyki miasta jest niesatysfakcjonująca i zupełnie rozbieżna z naszymi oczekiwaniami, postanowiliśmy więc działać na własną rękę. Z początku trochę po omacku, z pewnością jednak spontanicznie i z werwą. Jednym z wielu pomysłów, który wykluł się wtedy w naszych głowach, jest hashtag #Cieszynlove.
Minęło kilka lat. Jesteśmy o te kilka lat bardziej doświadczeni i pewnie nieco mądrzejsi. Powoli, dzięki tysiącom rozmów z gośćmi naszego hostelu, dzięki wartościowym spotkaniom z ludźmi zawodowo zajmującymi się tematyką podróży i turystyki, dzięki obserwacjom nowoczesnych trendów i zmian w branży, zbliżyliśmy się do spójnej i konkretnej wizji. Zadaliśmy sobie kilka pytań, z których najważniejszym jest jedno: czy i jaka turystyka jest potrzebna Cieszynowi.
Dziś wiemy jedno. Nie będzie Cieszyna naszych marzeń bez kultury. Nie będzie Cieszyna naszych marzeń bez oddolnych działań i oddolnej aktywności. Nie będzie Cieszyna naszych marzeń bez współpracy i koordynacji aktywności na wielu płaszczyznach - myślimy tu nie tylko o działaniach w obszarze turystyki i kultury, ale i choćby przedsiębiorczości.
Uważamy, że Cieszyn stoi ludźmi. Dzięki stworzeniu, kreowaniu i rozkręcaniu marki #Cieszynlove udało nam się poznać i zaprosić do współpracy wiele wartościowych, zdolnych i kreatywnych osób, dotychczas w żaden sposób niezagospodarowanych. Spodziewamy się, że trzy razy tylu zdolnych i aktywnych przegapiliśmy. Próbowaliśmy, poprzez #Cieszynlove, kreować pozytywny wizerunek miasta i wydarzeń tu organizowanych. Kilka akapitów wcześniej użyliśmy zwrotu: działaliśmy po omacku. Zwrot ten użyty był nieprzypadkowo: hashtag #Cieszynlove ma się dobrze, z naszych dotychczasowych działań jesteśmy zadowoleni, mamy jednak świadomość, że - wskutek wiadomych i znanych wszystkim ograniczeń (brak czasu, brak kasy, brak siły przerobowej) - przegapialiśmy sporo zacnych inicjatyw. Chcemy jednak być lepsi. Bez Was pewnie jednak nie będziemy.
Prosimy Was zatem o współpracę. Zależy nam na dołączaniu przez Was hashtagu #Cieszynlove do komunikatów i postów, promujących Wasze działania. Dodatkowo będziemy niezmiernie wdzięczni za informację o organizowanych imprezach. W zamian postaramy się, w miarę możliwości, o odpowiednią promocję wydarzeń w Cieszynie poprzez nośnik #Cieszynlove. Obiecujemy również dalsze intensywne staranie na rzecz PR Cieszyna w branży turystycznej z naciskiem na rozwój turystyki zrównoważonej.
Jacek Kuroń powiedział kiedyś: „Po pierwsze, trzeba chcieć. Po drugie, trzeba umieć. Po trzecie, nie trzeba się bać. Po czwarte, trzeba się porozumieć”. Wygląda na to, że wszyscy chcemy. Wszyscy umiemy. Strachu też nie można nam zarzucić. Czas się porozumieć! Ponadto, jeśli macie jakieś pomysły, które możemy wspólnie zrealizować, lub chcecie po prostu pogadać - zapraszamy na kawę!